Vanwege hoogseizoensdrukte: dagelijkse telefonische bereikbaarheid tot 15.00 uur. Voor vragen, mail ons: info@bolster.nl  Bedankt!

BIO-zaden voor een

succesvolle teelt

Levering

Heb je biologische zaden besteld bij De Bolster dan ontvang je deze binnen 3-4 werkdagen in huis. Wil je meer informatie over het bezorgen? Dan vind je de info die je nodig hebt op deze pagina. Nadat je besteld hebt, houden we je natuurlijk ook persoonlijk graag op de hoogte over de status van je bestelling. Dat doen we onder andere als volgt:

  • De bestelling is correct afgehandeld: je ontvangt per mail een orderbevestiging.
  • De bestelling heeft De Bolster verlaten en is op weg naar jou: je ontvangt per mail een verzendbevestiging.

We proberen een pakket zo compact mogelijk te verpakken. Nadat het pakket ons verlaten heeft, volg je het via de track & trace link op de website van bezorgdienst DPD. Je vindt deze link in de email verzendbevestiging.
 

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

We begrijpen heel goed dat je niet de hele dag thuis wilt zitten om op je pakket te wachten. Op de dag dat de bezorging plaatsvindt, ontvang je een e-mail met een tijdsindicatie. Deze indicatie bestaat altijd uit een tijdvak van een uur, zodat je goed rekening kunt houden met de komst van de bezorger. Betreft jouw bestelling een brievenbuspakket? Dan ontvang je daar bericht van en hoef je er niet voor thuis te blijven.

Benieuwd naar waar je pakket is? Vul je pakketcode hier in.
 

Traceerbaar van deur tot deur

Nadat het pakket ons verlaten heeft, volg je het via de track & trace link op de website van bezorgdienst DPD. Je vindt deze link in de email verzendbevestiging. Zo is jouw pakket in veilige handen, van deur tot deur. Pakketdienst DPD biedt overigens de mogelijkheid om ‘neerzettoestemming’ te geven, op een locatie naar wens. Op zich wel handig, bijvoorbeeld als je niet thuis bent. Maar bedenk goed, dat als je opdracht geeft aan de bezorger het pakket onbewaakt bij je huis neer te zetten, je wel het risico neemt dat er iets vervelends mee kan gebeuren. De Bolster accepteert geen aansprakelijkheid voor eventueel verlies of beschadiging van het pakket als je ervoor kiest om ‘neerzettoestemming’ te geven aan DPD.
 

Verpakking

Onze zaden worden heel zorgvuldig verpakt. Wist je namelijk al dat het groene opvulmateriaal is gemaakt van zetmeel uit plantaardig afval? De vlokken zijn 100% biologisch afbreekbaar. Ze mogen dus gewoon op de composthoop, of bij het GFT-afval. De zakjes zelf zijn gemaakt van papier met een PE-laag (polyethyleen) waardoor er geen water(damp) doorgelaten wordt. Zakjes kunnen bij het restafval. 
 

Ik heb mijn pakket niet ontvangen

Je verwacht een pakketje, maar hebt dit nog niet van ons ontvangen. Dat is vervelend, maar geen zorgen. Check eerst de onderstaande punten:

  • In de e-mail die je op de dag van bezorging ontvangt, kan je via de track & trace link zien hoeveel stops de chauffeur nog moet maken
  • Klopt het bezorgadres dat je hebt ingevuld?
  • Heb je een ‘niet thuis-bericht’ ontvangen? Mogelijk is je pakket bij de buren bezorgd of heeft de bezorger een nieuw bezorgmoment ingepland. Via de track & trace link kun je dit controleren. Zo niet, neem dan contact op met onze klantenservice.

     

Mijn pakket is beschadigd geleverd

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Neem gerust even contact op met onze klantenservice, zodat wij kunnen zorgen voor een oplossing op maat.
 

Wat zijn de voordelen van DPD?

Onze bestellingen worden geleverd door de pakketdienst DPD. Wij zijn de samenwerking met DPD aangegaan, omdat je als klant dan profiteert van verschillende voordelen:

  • Met DPD Predict bepaal je zelf wanneer de bezorger voor je deur staat: handig als je niet de hele dag thuis kunt zijn om een pakketje in ontvangst te nemen!
  • Live tracking maakt het mogelijk om het tijdstip van bezorging nauwkeurig te bepalen, zodat je weet wanneer je je pakketje kunt ontvangen.
  • DPD zet zich in voor het CO2 neutraal verzenden: de beste keuze voor jou én voor het milieu!
     

Verzend- en administratiekosten Nederland en België

Bestellingen vanaf € 30,- worden binnen Nederland en België gratis verzonden. Bij bestellingen onder de € 30,- brengen wij de verzend- en administratiekosten (kosten voor handling, administratie en versturen) wel in rekening:

  • Nederland: € 5,00
  • België: € 7,00
     

Verzendkosten overige landen

Wil je een bestelling in een ander (Europees) land ontvangen, dan komen hier verzend- en administratiekosten bij. In je winkelwagen-overzicht worden deze verzendkosten weergegeven, nadat je de gegevens van het afleveradres hebt ingevuld.
 

Retourneren

Wanneer je wilt afzien van de bestelling, kun je deze retourneren. Het is wel belangrijk dat je dit binnen 14 dagen doet, en dat de verpakking onaangebroken en onbeschadigd is.

Je kunt zelf de bestelling retourneren via de post. Zorg er dan wel voor dat je je gegevens als afzender duidelijk kenbaar maakt in het pakket. De verzendkosten zijn voor eigen rekening. Wanneer je pakket door ons is ontvangen, wordt het betaalde bedrag van de bestelling binnen 14 dagen op je rekening teruggestort.