Zaden van eigen teelt, 100% biologisch en GMO-vrij, snelle levering

Veel gestelde vragen

FAQ

 

1. Hoe werkt een betaling via Ideal of creditcard

Als u een keuze heeft gemaakt uit ons assortiment en u wilt afrekenen, dan komt u op onze website terecht in de betalingsmodule. Deze bestaat uit drie stappen:

Stap 1: U kunt hier uw persoonlijke en adresgegevens ingeven of controleren. Indien gewenst kunt u hier ook een ander afleveradres invullen. Daarna klikt u op het woord 'verder'
Stap 2: Nu komt u in de betaalmodule. Nu kunt u kiezen of u betaalt d.m.v. IDEAL, creditcard of een Overboeking. IDEAL is de makkelijkste manier van betalen en betekent dat de bestelling ook direct door ons wordt verzonden.
Stap 3: Nu ziet u een overzicht van hetgeen u heeft gekocht en kunt u een algemene opmerking plaatsen. Deze opmerking krijgen wij te zien voordat wij uw bestelling verwerken. Vergeet niet om het vakje 'akkoord met de algemene voorwaarden' aan te vinken. Hier kunt u ook uw bestelling en factuur printen.
Stap 4: U krijgt nu een pagina te zien waarin u wordt bedankt voor uw bestelling. Uw bestelling wordt zo snel mogelijk verzonden met de pakketdienst DPD. Kleine bestellingen kunnen soms ook per gewone brievenbuspost worden verstuurd.

 

2. Hoe werkt een bankoverschrijving?

Als u een keuze heeft gemaakt uit ons assortiment en u wilt afrekenen, dan komt u op onze site terecht in de betalingsmodule. Deze bestaat uit de volgende stappen:

De stappen 1 tot en met 2 zijn gelijk aan de vraag hierboven. Wanneer u kiest voor betaling via een bankoverschrijving ontvangt u van ons een mail met hierin uw ordergegevens en de betalingsgegevens. LET OP! Vermeld het betalingskenmerk dat in de email staat vermeld compleet in het betalingskenmerk van de bankoverschrijving. Als u alle gegevens goed heeft ingevuld, plaatst u de betaling.

 

Ons bankrekeningnummer is:
Rabobank: 109300939 
IBAN: NL58RABO0109300939

3. Wordt mijn bestelling gratis verzonden?

Ja, indien u (m.u.v. wederverkopers en telers, waarvoor wij een minimum van € 50,- hanteren) voor tenminste € 20,- een bestelling plaatst, wordt deze gratis verzonden binnen Nederland. 
Bij bestellingen beneden de € 20,- wordt € 4,- verzend- en administratiekosten gerekend. Voor het verzenden van kleine bestellingen, gaat relatief veel tijd zitten in het pakken en verpakken van de order. Daarnaast hopen wij uit milieuoverwegingen klanten te stimuleren in 1x te bestellen, in plaats van meerdere malen een kleine bestelling plaatsen.

Wilt u uw pakket in het buitenland ontvangen, dan komen hier verzendkosten bij. De hoogte hiervan verschilt per land. In uw winkelwagenoverzicht worden deze verzendkosten, nadat u uw adresgegevens heeft ingevuld, weergegeven.

4. Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?


Levering binnen 5 werkdagen
Doordat onze zaden in eigen beheer geproduceerd worden, worden alle zaden bij ons op voorraad gehouden. Hierdoor kunnen wij korte levertijden aanhouden. Ons streven is alle bestellingen binnen 5 werkdagen na ontvangst van de betaling uit te leveren.  Verder betekent het zelf produceren van zaden dat wanneer een soort is uitverkocht, wij helaas pas nieuw zaad op voorraad hebben als de nieuwe oogst binnen is. Omdat er minimaal één jaar overheen gaat voordat de nieuwe zaden zijn geoogst, staan deze soorten gedurende die periode op de website aangegeven als uitverkocht. Op uw factuur ziet u in de rubriek bedrag € 0,00 staan. Hierdoor weet u zeker dat wij deze bestelling niet hebben gefactureerd.


DPD Pakketservice
Vrijwel al onze pakketten worden verzonden via de pakketdienst van DPD. Sommige kleine orders worden als brievenbuspost aangeboden. Helaas kunnen wij bij DPD geen aflevertijden e.d. aangeven, dus uw pakket kan de gehele dag aangeboden worden. Wel kunt u via de link die u per email ontvangt, nadat u een bestelling heeft geplaatst, zien wanneer uw pakket wordt bezorgd.

Niet thuis? Geen probleem!
Was u niet thuis op het moment dat de DPD chauffeur is langs geweest om uw pakket te bezorgen? Plan eenvoudig online een nieuwe bezorgafspraak in op www.nieuwelevering.nl.
Het enige wat u hiervoor nodig heeft, zijn uw postcode en de mededeling die de chauffeur voor u heeft achtergelaten. Afhankelijk van uw bezorginstructies kan het pakket meestal de volgende werkdag worden bezorgd. Hiervoor moet u wel voor middernacht online uw instructies doorgeven.

Alle nieuwe levering opties op een rij:
- Bezorgen op een andere dag.
Kies een andere dag waarop onze chauffeur kan langskomen om uw pakket te bezorgen.
- Bezorgen op een ander adres.
Wilt u uw pakket op een ander adres in Nederland laten bezorgen, bijvoorbeeld bij de buren of op het werk? Geef eenvoudig aan DPD door waar ze uw pakket kunnen bezorgen. Wanneer de nieuwe postcode binnen het gebied van hetzelfde bezorgdepot valt, wordt uw pakket meestal de volgende dag bezorgd. Valt de postcode binnen het gebied van een ander DPD bezorgdepot, dan wordt uw pakket meestal binnen twee werkdagen bezorgd.

- Neerzettoestemming. U kunt er ook voor kiezen om de chauffeur toestemming te geven uw pakket neer te zetten op een veilige locatie op uw adres (b.v. achter uw woning indien dit toegankelijk is of bij de buren)

Traceer uw pakket
Dé DPD manier om de weg van uw pakket te volgen.
Als u op elk moment wilt weten waar uw pakket is, kunt u simpel de status checken door het pakketnummer (of referentienummer, indien gekoppeld) in te voeren op het onderstaande link.
www.dpd.com/nl/Home/Verzenden/Verzenden-in-het-algemeen/Verzend-hulp2/Traceer-uw-pakket

 

5. Waarom worden kleine brievenbuspakketten ook via DPD verstuurd?

De reden dat ook kleine orders vaak via de pakketdienst worden verstuurd, is dat ons systeem helemaal is ingesteld op verzending via de pakketdienst. Wij proberen wel zoveel mogelijk kleine orders als brievenbuspakket te versturen via de gewone post. Het is echter een tijdrovend proces om kleine orders te scheiden van grote orders. Daarnaast worden adresstickers automatisch geïmporteerd in onze software, dus voor brievenbuspost moeten deze handmatig worden verwijderd. Het is qua frankering goedkoper, maar qua handeling gaat er veel tijd in zitten, vandaar dat kleine orders niet altijd via de gewone post worden verstuurd, zeker in drukke periodes.

 

6. Waarom zit er opvulmateriaal in de doosjes?

Onze zakjes worden altijd in kartonnen enveloppen verpakt, of in doosjes wanneer ze niet in een envelop passen. De reden van de kartonnen envelop en opvulmateriaal (wat overigens biologisch afbreekbaar is, dus géén plastic) is dat de zakjes in een gewone envelop gemakkelijk beschadigen. Zonder opvulmateriaal kunnen de zakjes alsnog beschadigen en los in het doosje terecht komen, dus vandaar dat wij ter versteviging biologisch afbreekbaar opvulmateriaal toevoegen om lege ruimtes in het doosje te vullen.

 

7. Wat houdt een uitverkocht artikel in?

Helaas gebeurt het weleens dat een zaadteelt mislukt, waardoor we geen of weinig zaden van het gewas beschikbaar hebben.  

Als u bestelt via de papieren bestellijst, kan het dus gebeuren dat u deze rassen niet in uw bestelling aantreft. De producten die niet meer te leveren zijn, staan dan als 'uitverkocht' aangegeven op de factuur. Mocht u online bestellen, dan staat er ‘uitverkocht’ achter het niet meer te leveren product. Zo kunt u direct de actuele beschikbaarheid zien. Mocht u toch een gewas selecteren dat uitverkocht is, dan belandt deze wel in uw winkelmandje. Het product wordt echter niet verrekend met uw order. U betaalt er niet voor en op de factuur vindt u ook terug dat het product dat niet geleverd is de status 'uitverkocht' heeft.

 

8. Waar vind ik certificaten, catalogi en prijslijsten?

In de ‘Footer’ aan de onderkant van deze website vindt u de knop ‘Downloads en Links’. Hierin kunt u de catalogi, bestellijst, prijslijst, algemene voorwaarden en certificaten (b.v. Skal) downloaden als pdf. Ook vindt u hier de prijslijst voor het bestellen van grote hoeveelheden.

 

9. Waar kan ik als business-partner terecht?

Wij hebben een website voor onze (internationale) professionele klanten ( www.bolster.eu ) Op deze site kunt u niet bestellen, maar wel veel informatie vergaren over onze professionele rassen. Wenst u liever persoonlijk contact? Dat kan ook op:

Tel. +31(0)578 - 621433
E-mail: info@bolster.nl

 

10. Wat gebeurt er met mijn klantgegevens?

 Wanneer u gegevens aan ons doet toekomen of anderszins contact met ons opneemt, zullen wij uw gegevens en de reden voor het contact vastleggen. Deze gegevens zullen wij gebruiken voor het doel waarvoor u de gegevens aan ons verstrekt hebt (bijvoorbeeld voor het uitvoeren van de betreffende actie waarom u ons verzoekt, of waaraan u deelneemt) en de evaluatie daarvan.

Tijdens uw bezoek aan deze website verzamelen wij informatie betreffende het adres van de computer waar vanuit de betreffende pagina bekeken wordt, de gebruikte browser (type) en versie, de pagina’s die zijn bezocht, de onderliggende relaties en de datum en het tijdstip van het bezoek. Deze gegevens zullen worden gebruikt om zo goed mogelijk in te kunnen spelen op de wensen en behoeften van de gebruikers van onze website en de website zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken.

Indien u heeft aangegeven op de hoogte te willen blijven van onze producten en diensten kunnen wij de door u verstrekte gegevens (tezamen met andere gegevens waarover wij reeds beschikken of die wij in de toekomst verkrijgen) gebruiken om u informatie en/of aanbiedingen toe te sturen, aangaande onze producten die volgens ons voor u interessant kunnen zijn.


Gegevensregistratie vindt plaats conform de Wet bescherming persoonsgegevens (P-0015554).

 

11. Verkopen jullie ook bloembollen of plantjes?

Nee, wij hebben ons gespecialiseerd in het produceren van biologische zaden. Wij verkopen dan ook alleen zaden en geen bollen of plantjes.